ZWROTY – PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klientowi przysługuje na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa bądź zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość bądź poza lokalem przedsiębiorstwa wynosi 14 dni od momentu wydania Produktu, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy i dokonać zwrotu Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. To znaczy wykonać równolegle następujące czynności:
- odesłać Produkt wraz z wypełnionym Formularzem Zwrotu na adres reklamacyjny: FM Logistic/Genexo, ul. Stefana Batorego 1, 05-870 Błonie Pass, hala 9 rampa 11 oraz
- wysłać maila na adres info@genexo24.pl wraz z wypełnionym Formularzem Zwrotu
- Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi przy pomocy wiadomości e-mail (podany przy zawieraniu umowy lub inny podany w złożonym Formularzu Zwrotu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
- Klient ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłać Produkt przed jego upływem.
- Klient odsyła Produkt będący przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko na adres FM Logistic/Genexo, ul. Stefana Batorego 1, 05-870 Błonie Pass, hala 9 rampa 11, z wypełnionym Formularzem Zwrotu oraz przesyła wypełniony Formularz Zwrotu na adres e-mail: info@genexo24.pl
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będącego przedmiotem umowy, a będący wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Klienta zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu, a jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowanych przez Sprzedawcę, Sprzedawca, zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient zgodnie z art. 38 ust 5 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.